الکترونیک هواپیمایی

هوانوردی/علمی/خبری/اطلاعات عمومی

الکترونیک هواپیمایی

هوانوردی/علمی/خبری/اطلاعات عمومی

هوانوردی

پرواز آزمایشی هواپیمای با سوخت زیستی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، هواپیمای جمبوجت بوئینگ ۷۴۷شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک که حامل مخلوط سوخت زیستی و نفت سفید بود، مقارن ساعت ۱۲به وقت گرینویچ  ( ۱۵/۳۵به وقت تهران) روز یکشنبه بدون اینکه مسافری حمل کند لندن را ترک کرد.

سوخت زیستی این هواپیما را مخلوط روغن باباسو (نخل برزیلی) روغنی که از میوه درخت باباسو گرفته می‌شود و روغن نارگیل تشکیل می‌داد .

این روغن‌ها بطور متداول در کرمها و لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ریچار برانسون رئیس ویرجین آتلانتیک از این پرواز آزمایشی به عنوان نقطه عطف برای صنعت هواپیمایی و مدرکی برای اثبات وجود سوختهای جایگزین برای سوختهای فسیلی رایج یاد کرد.

شرکت‌های هواپیمایی با افزایش قیمت سوخت مواجهند و علت آن نوسان‌های قیمت نفت است. هفته گذشته قیمت جهانی نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۰۱دلار رسید که این در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

اما طرفداران محیط زیست عقیده دارند، سوخت‌های زیستی یک جایگزین ضعیف برای سوختهای فسیلی هستند. آنها به‌این نکته اشاره می‌کنند که به زیر کشت بردن زمینهای غیر کشاورزی با هدف تولید این سوختها منجر به تولید انبوه گازهای گلخانه‌ای و در نهایت گرم شدن زمین خواهد شد.

به نوشته گزارشی که در مجله علمی ساینس در شماره ۸فوریه چاپ شده بود، گازکربنیک رها شده از مزارع جدید به جنگل‌های حاره، ساواناها، سرزمینهای مرطوب یا علفزارها منتقل شده و به سادگی موجب ازدیاد میزان گاز کربنیکی می‌شود که درپی استفاده از سوختهای زیستی کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد